Returer

Vi vill att du ska vara nöjd med dina inköp från Själ & Hjärta.</p>

Om så inte är fallet kan du självklart returnera eller byta inom 14 dagar för order över 400 SEK. Se bara till att dina saker är i original skick och inkludera alla etiketter. Vid order under 400 SEK följer vi Lagen om Distansavtal, vilket ej medger ångerrätt.

Din återbetalning sker på samma sätt som du betalade ordern, inom 5-10 arbetsdagar.

 

Du är ansvarig för leverans av returprodukter till Själ & Hjärta. Objekt som förloras under transport kommer inte att kompenseras.

Lättast använder du retursedeln som ligger med leveransen. Observera att om du väljer annat retursätt måste returen skickas som paket, samt att en extra avgift tas ut för upphämtning av paketet.

 

Instruktioner:

Skicka oss ett mail.

Vi kommer att kontakta dig via e-post när din förfrågan har mottagits och kontrollerats.

Kom ihåg att alltid skicka produkten med ytterförpackning för att förhindra skador på originalförpackningen.

Förpacka väl för att undvika skador.

Lägg retursedeln i paketet, klistra på adresslappen och lämna in paketet hos det ombud som du hämtade din leverans.

 

NOTERA! Returer skickade till oss utan godkänd returbekräftelse eller klagomål accepteras inte.

Vi levererar etiketten för frakt (medföljer din leverans). För att byta en artikel till annan storlek, anger du den nya storleken du behöver på returformuläret, och följer anvisningarna på formuläret. Alla byten är baserade på lagerstatus och skickas gratis till dig.

 ________________________________________________________________________

Privatpersoner har 14 dagars retur/byte av den beställda produkten när de handlar online. Det innebär att du kan returnera oanvända, oskadade produkter med obruten förpackning. Om en produkt har använts eller hanterats med oförsiktighet så att den inte längre kan säljas som en ny produkt, är du ansvarig för att kompensera webbutiken för produkt förlust. Du kan behöva öppna förpackningen för att kunna undersöka produktens egenskaper och funktion, i vilket förpackningen ska öppnas så försiktigt som möjligt och returneras tillsammans med produkten.

Ångerrätten existerar inte vid order under 400 SEK, för varor som anpassas enligt kundens personliga krav, förseglade varor som inte är lämpliga för retur på grund av hälsoskydd och hygien, om sigillen har tagits bort på kortlekar, ljud och videoinspelningar eller datorprogram i förseglade förpackningar, varor som snabbt försämras eller blir för gamla, parfym och liknande som har varit öppnade, tidningar, tidskrifter eller illustrationer med undantag för prenumerationer.

Om produkten har en defekt när paketet öppnas eller fel uppstår på produkten har privatpersoner rätt att klaga under totalt 6 månader från det att paketet mottogs. Klagomål måste göras inom rimlig tid och senast 2 månader efter det att felet upptäckts.

Privatpersoner som utnyttjar ångerrätten ska betala returfrakten. Om produkten är defekt, kommer vi att återbetala returleverans-kostnaden samt det belopp som betalats för den skadade eller felaktigt levererade produkten, förutsatt att vi inte kan reparera eller skicka en ersättningsprodukt inom en rimlig tid.

Ett retur- eller klagomål måste alltid bifogas. Returer och klagomål utan godkänt retur- eller klagomål accepteras inte.

OBS! Om du har fått en gåva, för att du har handlat för en viss summa, kommer gåvans värde att dras av på kreditnotan om du returnerar de varor du köpt för att erhålla gåvan. Returneras gåvan tillsammans med returen kommer gåvans värde att sättas till noll.

Jag är Anna-Klara

Välkommen till min sida!

Hur kan jag hjälpa dig idag?

Om mig >